BIP
Wybierz język
pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

A A A
 

Urszula Tracz
Radca Prawny
e-mail: prk@powiat-nakielski.pl
tel. 52 386 66 35
pokój nr 6

Godziny pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Poniedziałki i Środy 7.00-15.00
Piątki 7.00-11.00

 

 

 

 


Rzecznik konsumentów zapewnia wsparcie dla mieszkańców powiatu nakielskiego w następujących sprawach

 

 

 

zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

 

 

 

Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:

Infolinia konsumencka: 800 007 707

porady@dlakonsumentow.pl

 

 


Światowy Dzień Konsumenta 2017

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Wybór daty tego święta był związany z
orędziem Johna F. Kennedy’ego z 1962 r., w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe
prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji.
Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w dniu 10 marca 2017 roku, w Senacie RP odbyła się konferencja na temat „Ochrona konsumentów w dobie rozwoju srebrnej gospodarki”.
Organizatorami  tego wydarzenia byli:  U O K i K, Senacka Komisja ds. Ochrony Konsumentów oraz Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.. Konferencja została objęta Patronatem Honorowym Prezesa Rady Ministrów,  pani Beaty Szydło.
Tegoroczna konferencja z okazji Światowego Dnia Konsumenta poświęcona była  seniorom, którzy stanowią szczególną grupę konsumentów. Spotkanie dotyczyło uwarunkowań i kierunków rozwoju srebrnej gospodarki w naszym kraju. Omówione zostały  również zagadnienia związane z charakterystyką seniorów jako uczestników rynku. Dyskusja dotyczyła także kwestii problemowych, związanych z nieuczciwymi praktykami rynkowymi wobec osób starszych oraz zapewnieniem im skutecznej ochrony na rynku.
Rozwijający się intensywnie rynek stosuje coraz nowocześniejsze formy komunikacyjne i techniki marketingowe, które są trudne do rozpoznania przez konsumentów. Warunkiem świadomego uczestniczenia konsumentów w rynku jest zasób wiedzy i posiadanie niezbędnych informacji.

Z okazji tego Święta,  wszystkim Konsumentom Powiatu Nakielskiego, życzenia satysfakcjonujących zakupów i skutecznych reklamacji składa

Powiatowy Rzecznik Konsumentów  przy Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią

Urszula Tracz.


 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X