BIP
Wybierz język
pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

A A A
 

Urszula Tracz
Radca Prawny
e-mail: prk@powiat-nakielski.pl
tel. 52 386 66 35
pokój nr 6

Godziny pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Poniedziałki i Środy 7.00-15.00
Piątki 7.00-11.00

 

 

 

 


Rzecznik konsumentów zapewnia wsparcie dla mieszkańców powiatu nakielskiego w następujących sprawach

 

 

 

zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

 

 

 

Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:

Infolinia konsumencka: 800 007 707

porady@dlakonsumentow.pl

 

 



15  Marca  Światowy Dzień konsumenta

15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Wybór daty tego święta był związany z
orędziem Johna F. Kennedy’ego z 1962 r., w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji.
 „Konsumenci,  to z definicji my wszyscy. Jest to największa grupa ekonomiczna, mająca wpływ i jednocześnie poddana wpływom niemal każdej publicznej i prywatnej decyzji ekonomicznej. Mimo to, jest to jedyna ważna grupa, której głos i opinie są rzadko brane pod uwagę „ -mówił Kennedy 56 lat temu.
Z tej okazji już po raz czwarty Federacja Konsumentów organizuje Kongres Konsumenta. Wydarzenie odbędzie się 14 i 15 marca na Stadionie Narodowym. Data nawiązuje do Światowego Dnia Praw Konsumenta, który jest obchodzony, jak co roku, 15 marca.
W tym roku po raz pierwszy współorganizatorem spotkania jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Partnerami Kongresu Konsument 2018 zostało m.in. Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej oraz Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów.
Hasło tegorocznego Kongresu brzmi „Świat cyfrowy i konsument”. Temat jest o tyle ważny, że otaczająca nas rzeczywistość wciąż ewoluuje. Pojawia się coraz więcej możliwości technologicznych. Kongres będzie okazją do wymiany poglądów i poszerzenia wiedzy na temat miejsca konsumenta w świecie nowych technologii. Oprócz pierwszej części, w której zostaną wygłoszone prelekcje, odbędzie się również część warsztatowa. Przedstawiciele PSSB poprowadzą jedną z tych sesji. Zastanowimy się nad tym, czy nowe technologie zastąpią bezpośredni kontakt z klientem. Czy jedno może być efektywne bez drugiego?
Kongres Konsument 2018 będzie okazją do podjęcia dyskusji na temat rynku elektronicznego oraz tradycyjnego w Polsce, a także do podsumowania zachowań konsumentów w obliczu zmieniających się czasów

Z okazji tego Święta,  wszystkim Konsumentom Powiatu Nakielskiego, życzenia  udanych zakupów bez konieczności reklamowania towarów składa

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią.




 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X