BIP
pl

Dziennik z podróży do Słowenii II – dzień 6

A A A

Na kolejny, czyli szósty dzień naszego pobytu w Słowenii zaplanowano całodniową wycieczkę. Zaczęliśmy od zwiedzania największej w Europie Jaskini Postojnej, która została wydrążona przez rzekę Pivkę. Podziwialiśmy niesamowite widoki i różnorodne formy skalne, stalaktyty, stalagmity i stalagnaty przemieszczając się podziemną kolejką. Przeszliśmy Most Rosjanina i podziwialiśmy 3 galerie: Spaghetti, Białą oraz Czerwoną. Wielką atrakcją w Jaskini Postojnej była możliwość podziwiania bezokiego płaza - odmieńca jaskiniowego zwanego ludzką rybą. Podczas drugiego etapu wycieczki odwiedziliśmy Zamek Predjama. Ten niezwykle malowniczy zabytek usytuowany jest na zboczu skały. Jego lokalizacja sprawiała, że nigdy nie został zdobyty przez wrogów. Z zamkiem tym związane są barwne opowieści. Sobotnie popołudnie spędziliśmy w nadmorskiej miejscowości Piran, z której brzegu zobaczyć można wybrzeże Chorwacji i Włoch. Przewodniczka pochodząca z Chorwacji i umiejąca mówić po polsku opowiedziała nam piękną historię tego miasta, a także oprowadziła po trzech kościołach:  Franciszkanów, świętego Jerzego, a także świętego Piotra. Następnie przeszliśmy na Plac 1 Maja, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę. Wenecki styl miasta wzbudził zachwyt u uczniów technikum architektury krajobrazu. Był to dzień pełen wrażeń. Dla wszystkich, nie tylko weterynarzy, ciekawostką było to, że ludzka ryba ma skórę podobną do człowieka, jej serce bije raz na minutę i potrafi nie jeść przez dziesięć lat.

Tekst: Martyna Gil

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.