BIP
Wybierz język
pl

Wspólne posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

A A A

05. listopada 2019 roku na Przystani Powiat Nakielski w Nakle nad Notecią odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku (KBiP) oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego (PZZK). Tematyka spotkania obejmowała zagadnienia związane z afrykańskim pomorem świń (ASF), zimowym utrzymaniem dróg, stanem bezpieczeństwa energetycznego oraz przygotowaniem na wypadek zagrożeń charakterystycznych w okresie zimowym.

 

Obradom przewodniczył Tomasz Miłowski - Wicestarosta Nakielski. Poza członkami Komisji Bezpieczeństwa oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego na posiedzeniu obecni byli merytoryczni pracownicy poszczególnych gmin, zarządcy dróg, którzy informowali o zasadach odśnieżania oraz zwalczania śliskości zimowej na administrowanych drogach (m.in. Janusz Dąbka – kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Tucholi, Bartosz Lamprecht – dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Nakle nad Notecią),przedstawiciel ENEA z Rejonu Dystrybucji Nakło, Marian Kamrowski, który przedstawił informacje o stanie bezpieczeństwa energetycznego na terenie naszego powiatu, a także Katarzyna Jaskólska - Prezes Kujawsko-Pomorskiego Stowarzyszenia Pomocy Bliźniemu „Judym”, która  zapoznała z zasadami udzielania pomocy osobom bezdomnym nie tylko w sezonie zimowym.

Zagadnienia zagrożenia ASF omówił Piotr Kwiatkowski , członek KBiP i PZZK, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Nakle nad Notecią. W swej prezentacji szczególny nacisk położył na sferę bioasekuracji, w tym metod zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się pomoru w skali każdego gospodarstwa rolnego oraz omówił system działań, w tym szkoleń , mających na celu uświadomienia zagrożenia pomorem i obrazujących przedsięwzięcia blokujące rozprzestrzenianie się lub likwidujące ASF w ujęciu krajowym i europejskim.

Obecny na spotkaniu Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego – Andrzej Niedbała , członek PZZK , przypomniał o obowiązkach ciążących na właścicielach i administratorach  budynków  , w tym o potrzebie usuwania nadmiaru śniegu z dachów oraz sopli czy nawisów lodowych, które mogą stanowić zagrożenie dla pieszych i pojazdów oraz o obowiązku przeprowadzania przeglądów instalacji gazowych , elektrycznych i kominowych.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X