"Labirynty wiedzy"
Projekt pn. „Labirynty wiedzy” został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Priorytet IX POKL „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Powiat Nakielski był jednym z partnerów tego przedsięwzięcia. Obszar realizacji projektu swoim zasięgiem obejmował teren powiatu nakielskiego. Okres realizacji projektu: 01.09.2010 r. -30.09.2011 r. Głównym celem projektu było wyrównywanie szans edukacyjnych, społecznych i kulturowych uczniów, zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach, zwiększenie świadomości roli zdobywanej wiedzy z zakresu nauk humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych. Ponadto istotne było również przeciwdziałanie patologiom społecznym poprzez opiekę psychologiczno-pedagogiczną a także zorganizowanie takiej właśnie pomocy dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów z dysfunkcjami.
Osoby, które zostały objęte wsparciem stanowiły grupę składającą się z 3000 uczniów z 50 szkół. Po stronie Starostwa Powiatowego jako Partnera w projekcie brały udział następujące szkoły: I LO Nakło, I LO Szubin, ZSŻŚ Nakło, ZSP Nakło, ZSP Samostrzel, ZSS Karnowo, ZSS Kcynia, ZSS Szubin, MOW Samostrzel. Wsparcie w ramach projektu zostało skierowane do uczniów napotykających trudności w nauce, niepełnosprawnych, wywodzących się z rodzin niewydolnych wychowawczo, zagrożonych patologią, objętych nadzorem kuratorskim a także z rodzin wielodzietnych niepełnych, sprawiających trudności wychowawcze. Wsparciem objęci zostali również uczniowie uzdolnieni artystycznie, sportowo z zainteresowaniami przedmiotami humanistycznymi - zwłaszcza j. polskim, j. obcymi, przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, technicznymi. Drugą grupę stanowili uczniowie, którzy pomimo braku trudności w nauce napotykają na bariery w rozwoju swych zdolności i zainteresowań z powodu problemów finansowych lub z powodu zamieszkiwania na terenach wiejskich.